milou-in-mexico.reismee.nl

Eerste colleges + een bezoekje aan de tandarts

Hola!!!

Ik was de vorige keer gebleven bij het stappen en dat ik servetpost had ontvangen. Nou ik had voor de grap het nr van Laura terug gegeven en de volgende dag ging hij haar half stalken. Bellen en smsen, dus maar ff met mijn eigen nr gesmst. De volgende avond hem weer gezien in de bar en gratis drankjes gekregen (die helaas niet te zuipen waren). Daarna nog wezen poolen met de Nederlanders. Was wel gezellig, ondanks dat Laura en ik kansloos verloren. Volgende dag smsjes gekregen van die gast om af te spreken, heb meteen maar ff duidelijk gemaakt dat ik geen interesse heb. Dus helaas geen gratis drankjes meer voor mij. De volgende dag hadden we een stadswandeling met de internationale studenten, maar dat was niet veel dus daar zijn we maar eerder uitgesnapt. ’s Middags nog ff klein beetje wezen shoppen en duur gegeten met Marloes en Laura omdat we perse pizza wilde, het kostte wel 220 pesos (14 euro) voor pizza, toetje en drinken haha.


Maandag voor de eerste colleges gevolgd. Geschiedenis van Mexico, pfff wat saai en moeilijk is dat. Echt niet te volgen bijna, en super veel feiten, jaartallen en personen, niet te doen gewoon. Maar gelukkig duurde het maar iets van 20 min

Wink
Toen iets van 5 uur moeten wachten op de volgende les, die ´s avonds was, maar die kwam niet opdagen dus toen maar een andere les gevolgd. Geschiedenis van de kunst in Mexico. Totaal niet interessant, maar geen tentamen en het enige wat je hoeft te doen is kaartjes maken elke week, een beetje meedoen in de les en af en toe je kaartje presenteren en binnen zijn de studiepunten. Dan maar 3 uur naar iets saais luisteren, want aantekeningen maken mogen we ook al niet
Undecided
.


Dinsdag hadden we les om 13 uur, maar dat bleek niet door te gaan, dus toen maar in de zon gezeten en wat dingetjes gedaan om de 4 uur op te vullen. Hmmzz gebeurd allemaal schijnbaar wel vaker, en niet dat je er iets van hoort. Achjaaa. Woensdag hadden we eindelijk een leuk vak; sociolinguistiek. In de pauze hoorde van een Amerikaans meisje dat je ook 4 vakken mag volgen, dus wij mooi gs van Mexico geschrapt

Wink
Dus nu heb ik maar 4 vakjes, van ma – don les, niet ’s ochtends, super relaxed dus. Maar wel genoeg te doen. Na de colleges boodschapjes gedaan en op internet naar GTST gekeken. Haha. (ik moet natuurlijk wel mijn lievelings programma blijven volgen, al lig ik erg achter) Toen super goedkoop gegeten, wij helemaal enthousiast alleen merkte ik halverwege de maaltijd dat er een stukje van mijn kies af was. Flink baalmomentje, in Nederland heb ik nooit iets en hier breekt mijn kies af, de volgende dag dan maar ff de tandarts bezoeken. Wat ik ook gedaan heb, ik super bang natuurlijk, vond het een ramp, gelukkig was het mannetje aardig. Heb er iets van een half uur gelegen en toen was mijn kies weer heel, maar Milou wel 35 euro armer, valt nog mee maarja.


Vrijdags gingen we met iets van 40 studenten naar een plaatsje een uur rijden, om ons visum in orde te maken. Pfff wat een gedoe is dat zeg, we zijn daar van half 11 tot een uur of 3 geweest. We waren om half 9 ’s ochtends vertrokken en 5 uur ofzoo pas weer thuis. Hele dag wachten, wachten en nog eens wachten. Verder die dag dus ook niks meer gedaan, ja ’s avonds mijn verslaving; LOST kijken haha.


Op zaterdag stond er een uistapje met de internationale studenten op het programma, we gingen naar een expo ergens in de provincie. Hebben daar zelfs geschaatst, ja in Mexico geschaatst in de zon, super lachuuh. Ik kon het nog gelukkig, geen 1 x gevallen. Super grappig al die Mexanen bleven aan de rand en hielden de kant vast. Daarna 1,5 uur ofzoo in de rij gestaan voor een of andere expositie. Was op zich best interessant, ging over dingen door de tijd heen in relatie met Mexico. Zie foto´s. Op die dag gelukkig ook wat meer mensen leren kennen, de Franse studenten onder andere. In de bus geregeld om met zijn allen te gaan eten. Was super gezellig uiteindelijk hebben we met iets van 18 mensen in een Mexicaanse tentje gegeten. En lkr dat het was, we hadden met zijn 6en een vleesschotel. Was echt heerlijk, zat ook cactus bij, wat ook best lekker was. Daarna nog met de meeste een paar kroegjes bezocht. Een of andere tent waar je Salsa kon dansen, elk meisje werd zowat gevraagd door een Mexicaan om te dansen, maar Laura en ik waren niet zo geliefd haha. Heb dus mijn salsa skills niet kunnen laten zien (haha zijn er ook niet, dus maar goed dat ze mij niet vroegen) Daarna nog super saai naar een of andere alternatieve tent geweest. Daar ff gebleven en toen maar naar huis.

De volgende dag lekker rustig aan gedaan. Beetje huiswerk gemaakt en een wasje laten doen. Vet handig je brengt al je was weg en je kunt het droog, opgevouwen in een zak weer ophalen. Om 17 uur hadden Laura en ik met onze Mexicaanse klasgenoten afgesproken om wat van de stad te zien. Pff the middle of knowwhere van Guanajuato gezien, maar was op zich wel leuk.


En zo gaat het verder allemaal zijn gangetje.


Tot de volgende x!


Xx Milou

Ps: om aan de vraag te voldoen heb ik nu iets meer foto's bijgevoegd, oa van ons kamertje

Reacties

Reacties

Ruud Marie José

Je onderkomen ziet er goed uit! En inderdaad het roze huis past goed. Tandarts is wat minder leuk, maar goed dat is weer achter de rug. En zo te lezen "leer" je een massa op de uni! Je vermaakt je in ieder geval goed. Tot de volgende keer.
Liefs van ons beiden

Puk

Klinkt heel leuk allemaal! Hoe staat het met je Spaans inmiddels? (En leuk om foto's te zien!)

Kaj

Wow, naar de tandarts. Dat verdient toch wel respect. Ik vond het al eng om naar een Spaanse dokter te gaan voor mijn oorontsteking een paar jaar geleden, maar dit is nog een niveau hoger! Hoe is het weer daar trouwens?

Groeten vanuit Nederland!

Milou

Met mijn Spaans, gaat het ietsje beter, maar nog veeeel te verbeteren ;) Werd gezegd hier dat ik een Spaans accent heb whaha. Maar het weer is hier prima overdag zonnig en +/- 25 graden, alleen `s avonds koud 10 graden ofzo. Heb zelfs nog een vest moeten kopen, haha

Hanne

geen aantekeningen.. geen tentamen.. wat een wereld:p wel leuk om te lezen dat het goed gaat met je (jullie)!

mama

Hoi troelie,
Ik heb weer zitten genieten van je verhalen (tijdens de baas z'n tijd nog wel) en m'n collega's ook. Volgens mij heb jij iets met accenten!?!? Veel succes met alles en tot mails of misschien wel msn. xx

Anne

Oehhh ik zag de slipper :) :) haha die hoefde je gelukkig niet af te geven bij de douane.. Leuk hè zo college volgen in een ander landje. En toch nog stiekem alles in nederland willen bijhouden (gtst freak ;) ). Het is wat!

Geniet er nog lekker van en we moeten snel even via skype checken. mail je ofcourse ook nog even! Ja het is gekkehuis in deze tijd van het jaar op het werk. Dusss doe mijn best..

Big kiss

jacques Versteeg

Hoi Milou,
Wat gaaf om je zo een beetje te kunnen volgen. Ook op papier met woorden kun jij lekker lullen!, zo kennen wij je, leuk. Wat leven we toch in een boeiende tijd, de wereld is echt super klein geworden, jij zit zo ver weg, echter het digitaliseringsproces maakt de wereld kleiner dan ons dorpje Zeeland.
Wat zul jij een indrukken op doen, dingen die je nooit kunt leren uit een boek, geniet er maar van.
Milou wij blijven je "nieuwsgierig" volgen. de lieve groetjes, Margreeth en Jacques.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!