milou-in-mexico.reismee.nl

nieuwe (huis)vrienden + mijn verdere belevenissen

Hallo allemaal,


Het is alweer een tijdje geleden dat jullie iets van me gehoord hebben, maar echt heel bijzondere dingen heb ik niet mee gemaakt. Toch zal ik jullie ff op de hoogte houden van mijn belevenissen van de afgelopen maand (voor zover ik het nog weet haha).


Vrijdag 18 februari ben ik met Laura en Marloes gaan winkelen in Leon, want daar scheen het goedkoper, moderner en MEER te zijn. Nou dat meer werd ons al meteen duidelijk. Echt niet normaal hoeveel schoenwinkeltjes er zijn, maar vooral hoeveel schoenen proppen in 1 winkeltje (zie foto)

Uiteindelijk had ik zelf een paar schoentjes gekocht voor 52 pesos, wat net iets meer dan 3 euro is ;) Ook grappig was dat Laura en 2 keer door kindjes werden aangesproken en dan wilde ze met ons Engels praten. Ik werd ook echt helemaal aangestaard terwijl ik alleen maar een appel at, toch wel grappig hier. Een lange vermoeiende winkeldag was het, maar ik had wel een shirtje, blousje en een paar schoentjes gescored.

De volgende dag was de dochter van omaatje op bezoek (beetje lastig kind) maar ook wel leuk, en ’s avonds hadden ze een fogata (kampvuurtje) gemaakt. Daar nog ff bij gezeten, voordat we het feestje van Marloes hadden. Feestje was erg gezellig in de barren, heb zelfs een keertje salsa gedanst. Er is nl een bar waar bijna alleen maar salsa wordt gedanst en jongens vragen dan gewoon meisjes. Ik kon er natuurlijk niks van, maar het begin is er. De dag erna was de echte verjaardag van Marloes, dus ff een overheerlijke cake gebracht, waar we zelf natuurlijk ook van meegenoten hebben.

Maandag zijn we naar het zwembad gegaan, want er moet toch een beetje iets aan sport gedaan worden, aangezien ik nu niet meer 2 keer in de week tennis. Wat bleek we hadden een badmuts en zwembril nodig. Gelukkig konden die geleend worden, dus wij in onze mooie outfit gaan zwemmen. Nouja het duurde een kwartier voordat ik gestopt was met lachen en me durfde te vertonen, want het zag er echt niet uit. Daarna naar college gegaan, maar eerst zat mijn been nog klem tussen de bus aaauuu. De bus was zo vol en ik stond bij de deur en zonder het aan te kondigen gooide de lieve buschauffeur de deuren op, waar ik dus nog stond. Naja schade viel mee; een paar blauwe plekken en een beurse voet, maar heb er wel 1,5 week last van gehad. Verder een rustige week gehad en niet veel bijzondere dingen meegemaakt.


Zaterdag hadden we voor het stappen een feestje op het dakterras van 2 intercambio studentjes. Super leuke dolle avond geworden met voor de Mexicanen veel tequilla, wat resulteerde in wat dronken gastjes, weigering in een kroeg en dus erg veel lol en weer nieuwe vrienden gemaakt ;) De volgende dag heerlijk uitgeslapen tot 13.30 want het was laat geworden 06.15. Nog naar het voetbal wezen kijken van onze nieuwe vrienden en daarna nog wat met ze gegeten en filmpje gekeken. Maandags na college hadden we afgesproken om monopolie te gaan spelen (de Mexicaanse versie) want die hadden we op de kop weten te tikken voor iets van 6 euro. En Laura had gewonnen en ik was wederom heel slecht. De rest van de week weer gewoon college gevolgd, lekker saai. Donderdags hadden Laura en ik een presentatie, maar na 35 min was de leraar nog niet komen opdagen, dus wij waren vast naar de bus gegaan. Toen stond ineens die leraar te zwaaien en ons te roepen. Dus toen moesten we alsnog onze presentatie houden. Gelukkig waren er maar 3 andere studenten, dus we hadden het lkr makkelijk. ‘s Avonds weer op stap geweest, was een erg gezellig drukke avond, want er was een rally in Guanajuato (de reden waarom er ook weinig in de les waren) dus iedereen was wel ergens op straat of in de kroeg te vinden. De volgende dag zijn we gaan zwemmen in een openlucht zwembad. Heerlijk was dat, ook meteen ff een kleurtje opgedaan, want tot op heden waren alleen mijn armen en hoofd bruin. Toen ik thuis kwam alleen 2 keer gestoken door een rode wesp, terwijl ik mijn tas afdeed. Maar toen bleek dat dat beest nog op me zat en Laura begon kei hard te gillen dus ik daarna ook, en toen hadden we 2 springende en gillende meiden in onze kamer. Dus omaatje kwam naar onze kamer gerend wat is hier aan de hand. (achteraf echt te grappig voor woorden) Dus omaatje ging haar zoon roepen om het beest te vangen en zij ging een middeltje halen voor mijn 2 beten. Wat lucifers, mijn eigen spuug en knoflook bleken te zijn. Erg leuk Milou stonk naar knoflook en dat terwijl ik die avond nog met een jongen naar de bios zou gaan. Ik wilde dus maar een douche nemen, maar dat mocht niet van omaatje want de knoflook moest goed intrekken. Dus ik de jongen maar gewaarschuwd dat ik naar knoflook stonk en toch gegaan, haha.

Verder het weekend niet veel gedaan en ook weer een normale collegeweek gehad. Maar wat bleek, de rode wesp is niet onze enige huisvriend. Op donderdag trof ik een of ander schorpioentje aan in ons huis. Ik het mannetje maar weer geroepen en die kwam opdraven om het beest te verwijderen. Toen bleek het beestje (alacran) best gevaarlijk te zijn, ze hebben namelijk een of ander gif in zich. Dus maar goed dat ik niet door dat beest gebeten ben.

Vrijdags zijn Laura en ik naar Dolores Hidalgo geweest, een plaatsje 1,5 uur verderop, want daar schijnen ze het beste ijs van de regio te hebben en ook super veel smaken, zelfs mais, tequilla en bier :S. In Guanajuato kost een bolletje 16 pesos en daar slechts 6, dus ik heb een heerlijk ijsje genomen van 3 bolletjes. Daarna weer terug naar huis gegaan en een rustig avondje gehad want de volgende dag hadden we weer een voetbalwedstrijd en een feestje thuis bij onze vrienden met bbq. De voetbalwedstrijd was erg spannend, het was op een kleiner veldje en met muren dus het ging behoorlijk snel. Uiteindelijk hadden onze vrienden met 6-5 gewonnen in de laatste minuut, wat natuurlijk de sfeer zou bevorderen voor de bbq ;) Wat ook gezellig was, wel op zijn Mexicaans, zonder brood maar met taco’s, maar wel super lekker vlees. Daarna nog weer op stap geweest. En dat was de dag van gisteren. En nu begint weer een nieuwe week, met leuke colleges. Tot de volgende keer maar weer!


Liefs vanuit Mexico

Reacties

Reacties

cobie mikkers

Hoi Milou, Fijn dat je het zo naar je zin hebt . Kijk maar uit met die enge beestjes groetjes fam mikkers

Elke

Milou! Ziet er weer top uit. Ik denk dat ik dit weekend even langskom ;-) Ofja als ik terug ben van de wintersport. Ga ik even mee bbq'en, feesten en zonnen en dan kan ik weer verder hier met school. Zal wel een contrast zijn, van -10 naar 30 graden, maar daar kom ik wel overheen ;-) Nou ajuus! Ik mail wel weer de volgende keer, aangezien de rest er niks aan heeft dit van mij te lezen. Haha. XX

Romanie

Leuk verhaal, je vermaakt je goed zo te lezen ;-) Enne, hoe was je date afgelopen? hih

xx

coby

Hola Milou,
Wat leuk dat je al je avonturen met ons deelt.Ik geniet
van je leuke verhalen en verheug me op wat er volgt.
Geniet maar van alles.
Adios Coby

Anne

Zooo en zomaar aan het daten met knoflook ;) jij durft... maar goed had al je verhalen ofcourse al via skype gehoord. Oehh echt goed shoppen daar! Beetje jammer dat ik er zover moet voor vliegen... Geniet ervan mevrouwtje! Tot snel skypes, maar ik ga eerst even een bezoekje aan de bergen brengen :) zon ze..

Dikke kus en een knuffel uit Nijmegen

ps. pootje van witje en groetjes van rein

Ruud Marie José

Een wat late reactie van ons. Waarschijnlijk komt er binnenkort al een nieuw reisverhaal!!! En ook al reageren we niet direct, we lezen ze natuurlijk wel!! En ja, geen tennissen, maar wel blijven sporten! Mis je het trouwens? En zou je er wel tijd voor hebben? Volgens mij zijn je dagen en avonden goed gevuld. Nou veel plezier daar in dat verre warme Mexico. Hier begint de temperatuur ook wat beter te worden. We proberen van elk zonnestraaltje te genieten. Liefs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!