milou-in-mexico.reismee.nl

Eerste weekjes van mijn reisje

Dag mensjes uit Holland,

Hier een kort verslagje van mijn eerste weekjes van mijn reisje door Mexico. Op zaterdagmiddag vertrokken met de bus naar opnieuw Mexico stad. Om daar nog meer te zien en te meeten met de familie van omaatje. Ook weer lekker cultureel gedaan, wij museumliefhebbers haha. En super genoten van onze kamer genoten in het hostel, een Koreaans stel van 40+, die niet bepaald rekening hielden met ons. De ouderen van tegenwoordig!!! Na ongeveer anderhalve dag ging de reis verder naar Oaxaca. Daar verbleven in een relaxed, vrij nieuw hostel. We hadden een kamer voor 3 personen, maar die 3e persoon kwam niet dus mooi de kamer voor ons alleen. De eerste dag een beetje door het centrum van het stadje gewandeld. De 2e dag een excursie gedaan met 5 bezienswaardigheden. Was erg leuk, allereerst de grootste boom ter wereld, vervolgens een lokale weverij en daarna om 12 uur ´s naar een mezcal (mexicaans drankje) fabriek, inclusief proeven, daarna naar de ruines van Mitla en als laatste naar Hierve el agua. Wat opgedroogde watervallen zijn en een paar meertjes, best wel mooi ----> zie foto.

De dag daarna nog naar Monte Alban geweest. Dat is een heel groot gebied met ruines, wat vroeger een grote en belangrijke stad was. Wel mooi, maar alle ruines lijken op een gegeven moment een beetje op elkaar haha. Na 4 daagjes daar te zijn geweest ging de reis verder naar het strand. Pfff 7 uur in een busje, door de bergen. Heerlijke bochtige wegen, dus we kwamen lekker misselijk aan. En wat was het heet en benauwd daar pfff, was wel ff wennne. Maar wel heerlijk genoten daar van het mooie strand met ook hoge golven. Erg leuk. De tweede dag een bootexcursie gedaan, met garantie op het zien van schildpadden en dolfijnen. Maar natuurlijk hadden wij de dolfijnen niet gezien, zoals altijd Milou heeft nooit geluk. Van te voren had ik al tegen Laura gezegd, als je met mij gaat krijg je ze niet te zien hoor, en dat was dus nog ook. Maar wel mooi schildpadden gezien en een aantal best grote vissen gevangen (ik niet hoor

Wink
)

Verder heerlijk aan het strand gelegen en nog een dag naar Lagunes (meren) geweest. Was wel mooi, veel vogels gezien en op het laatst op het strand ook nog krabjes. En toen was het weer tijd om verder te gaan. Dit keer 12 uur in de nachtbus op weg naar, opnieuw, Mexico stad. Pfff erg vermoeiend, en erg leuk als je net bijna slaapt er een paspoort controle is. Ik kon die gasten wel schieten, maarja. Uiteindelijk nog redelijk geslapen, maar toch vrij brak de dag erna in de stad rondgebracht. De dag erna weer naar de familie van omaatje om de documenten voor Cuba op te halen. Weer onze lieve vriendjes van 5 en 7 gezien. Daarna weer terug gegaan naar het hostel om te meeten met Juliet, het franse meisje wat ook naar Cuba gaat. En nu is het de volgende dag en typ ik dit verhaaltje. Morgen vroeg gaan we naar Cuba, heb er zin an!!!

Tot de volgende keer maar weer!

Liefs

Reacties

Reacties

Leonne

Klinkt allemaal weer super! Mooie foto's! Veel plezier op CUBA!! Echt super vet.. liefs Leo

Ruud en Marie José

Wat fijn dat je tijdens deze reis nog de kans ziet om ons wat te laten weten. We zijn benieuwd naar je verslag over Cuba. Geniet er maar van. Wij reizen met je mee. Liefs van ons!

Hanne

Hoi Milou (en Laura;))
Nice dat jullie het zo leuk hebben daar! En ook nog eens lekker weer.. in Nederland niet:p Bovendien is het hier volop tentamens leren totdat je erbij neervalt.. (dus als ik jullie was bleef ik zo lang mogelijk DX)

Marieke

WWWOOOOOWWWW ik wil ook!!! :(

Anne

Wat bende toch ook al een bruine poeperd brand... Mooi tochtje daar zo in Mexico lijkt me! Oehh en nog 4 weken en dan kom je weer naar het kikkerlandje. Het schiet wel op. Missen je toch wel een beetje en witje ook ;) die is vet jaloers dat jij allemaal tussen de groene bomen zit, hihi.. geniet ervan en meid en ik stuur je dit weekend nog even een uitgebreid mailtje!

Big kiss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!