milou-in-mexico.reismee.nl

Vakantie + Konginnedag

Hallo allemaal,

Nou had ik in mijn vorige verhaal eindelijk verteld dat ik een vriendje had, is het alweer uit . Zijn jullie ook weer op de hoogte, dus geen Grenzeloos verliefd of All you need is love kerst gebeuren haha. Hier een verslagje van mijn vakantie, waar ik heerlijk van genoten heb natuurlijk

Wink

Op donderdag had ik mijn eerste echte tentamen, spannend!!! Ik had alleen niet veel geleerd, vanwege gedoe met Emmanuel. Maar gelukkig viel het tentamen wel mee en de lerares had gezegd dat we ons geen zorgen hoefden te maken. Toen ik uit het lokaal liep na het tentamen kwam die gast van het gedicht op me af en gaf me bloemen, vanwege een of andere feestdag, maar ik wilde ze niet, maar toch maar aangenomen. Hij is nl echt een creap, houdt me altijd in de gaten en komt op me af als ik alleen ben. Maar boeien het was nu eindelijk vakantie!!!! Yeah. Nog even met Emmanuel gepraat, wat geen succes was en toen was het tijd om mijn koffertje in te pakken. Iets na 10en vertrokken, was nog vet spannend of we de bus wel zouden halen, want het was super druk in het centrum en op de weg was ook nog een ongeluk gebeurd. Maar uiteindelijk toch nog op tijd bij het busstation aangekomen. De busreis was alleen erg lang (9 uur) en van die bochtige wegen, dus slapen zat er niet echt in. Maar geen reden tot klagen, want nu hadden we eindelijk zon, zee en strand! 8 uur 's ochtends kwamen we aan en gelukkig bij het hotel aangekomen bleek dat onze kamer al klaar was, dus konden we nog ff lekker gaan slapen. Om 12 uur het bandje op gehaald, want we hadden een all-in hotel ;) en toen konden we eindelijk gaan eten. Heerlijk genoten van de ongezonde snacks haha. Daarna ff op het strand gelegen en de eerste duik in zee genomen, beetje jammer dat die niet zo heel schoon was bij ons gedeelte, dus toen maar naar het zwembad gegaan.

Pff wat lopen er toch dikke mensen rond op zo'n all-in complex, niet normaal eten, eten en nog eens eten. Al moet ik zeggen dat ik ook aardig mijn best heb gedaan ;) Enig nadeel van het hotel was dat ze geen ijs en fruit hadden echt stom, had me zo verheugd op een lekkere sorbet met fruit aan het zwembad, maar helaas. 's Avonds van het buffet genoten en toen maar op tijd naar bed gegaan om de slaap van de nacht ervoor in te halen.

De volgende dag weer even op het strand geweest en toen lekker aan het zwembad gelegen, met af en toe een cocktailtje, lekker genieten! 's Avonds hadden we afgesproken met vrienden die nu ook in Puerto Vallarta waren aangekomen. Maar eerst zouden we nog in het luxe Italiaanse restaurant gaan eten, je kon nl daar 1 keer reserveren, er was zelfs een dresscode haha geen pet, short of sandalen, waar we dan ook braaf naar geluisterd hadden. Lekker 3 gangenmenuutje op. Daarna naar een of ander barretje geweest waar een vriend van een van onze vrienden zijn verjaardag vierden. Was op zich wel leuk. En toen uitgenodigd voor de beachparty, die de dag erna was, was ook onderdeel van de verjaardag. Super leuk dus.

Zondag eerst nog ff lekker aan het zwembad gelegen en toen klaar gemaakt voor de beachparty die al ´s middags begon. Rond 4 uur daar heen gegaan. Zag er echt super leuk uit, zelfs met van die luxe strandhutjes als het ware. Leuke muziek, aan ze top feestje dus!

Nog mooie zonsondergang foto´s gemaakt want de zon ging aan zee onder, vet mooi. En toen iets voor 10en naar huis gerend over het strand met stenen om nog iets te kunnen eten in het hotel haha. Het buffet was nl maar tot 10 uur. Om 5 voor 10 kwamen we binnen om nog een klein beetje te kunnen eten haha. Daarna filmpje gekeken, super leuk altijd die filmzenders in de hotels en gaan pitten. En toen was het alweer de laatste dag, nog even aan het zwembad gelegen en toen de koffer weer gaan inpakken, helaas was onze mini vakantie voorbij L

Op woensdag bleek het Semana Santa (paas gebeuren) groots en op Mexicaanse wijze gevierd te gaan worden in ons huis. Er was allemaal familie uitgenodigd en wij ook. Super leuk allemaal inclusief piñata en veel eten. Leuk om een keer mee te maken natuurlijk. Laura & ik wilde nog wel wat doen in de vakantie dus toen zijn we maar naar het museum van Don Quijote gegaan, mocht natuurlijk niet ontbreken. Best leuk, maar op een gegeven moment is het wel weer genoeg haha. De volgende dag zijn Laura en ik nog naar Leon plaatsje verderop gegaan, naar een of ander park, wat er natuurlijk op internet veel mooier uitzag dan in het echt + de dierentuin. In het park een rondrit gemaakt met het treintje en maar weer verder gegaan naar de dierentuin. Daar heel leuk een soort van minisafari gehad en toen nog ff een paar dieren bekeken. En toen weer naar huis gegaan.

Zondag kwamen de ouders van Laura en toen zijn we met hen naar de mijnen gegaan. Was best interessant, nog een rondleidinkje gehad en 60 meter onder de grond gegaan. Daarna nog naar een museum met allemaal verschillende tuinen, was best mooi allemaal. ´s Avonds nog met de ouders van Laura wezen uiteten. En daarna werd Milou ziek. Wel 15x in 1 nacht over moeten geven, wat voelde ik me ellendig. En ik zou nog wel met Laura en der ouders een stukje mee op reis gaan. Dat feest ging dus helaas niet door, met als gevolg dat ik van maandag tot zaterdag super gezellig alleen in Guanajuato was. Gelukkig hadden de ouders van Laura een krant en een aantal tijdschriften meegenomen, waar ik me goed mee heb vermaakt.

Zaterdag gingen de ouders van Laura weer weg en konden wij ons mooi voorbereiden op het Koninginnedag feestje. Had nog ff snel een oranje hemdje gekocht voor 2 euro, want als organisator kan oranje kleding natuurlijk niet ontbreken. Rond half 11 richting bar gegaan, waar nog maar weinig mensen waren. Dus toen zijn Laura en ik maar de straat op gegaan om te proppen ;) haha want er waren ook flyers gemaakt. Nou vooral Laura heeft gepropt, ik stond er alleen maar bij haha. Een aantal mensen gevonden die meewilden en een leuk feestje gebouwd in de kroeg tot de vroege uurtjes ;)

Zondag lekker uit wezen brakken thuis en niet veel gedaan. Maandag wilde we de vakantie afsluiten met een bezoekje aan het zwembad, maar daar aangekomen bleek het dicht te zijn, baalmomentje!! Dus maar thuis filmpje gekeken. En toen was de vakantie helaas weer voorbij en begint het schoolwerk weer. En hoe pfff kreeg woensdag te horen dat ik volgende week woensdag een presentatie moet houden van 45 min. Fijn om dat zo op tijd te horen. Ik ben de komende tijd dus erg druk met de studie, het relaxte leventje is voor eventjes voorbij ;) Ik ga nu dus ook maar weer aan de slag.

Tot de volgende keer!

Liefs

Reacties

Reacties

mama

Zo troelie, ziet er weer allemaal leuk en gezelli uit, dat pakken ze je niet meer af. Nu er weer even tegen aan met je studie want we verwachten natuurlijk wel een vloeiend Spaans sprekende Milou terug in Uden. Dikke kus je mamsie

Joni

Hey Loutje,

wat maak je toch veel mee, volgensmij kan alleen jou dit soort dingen overkomen ;-)
Ennuh... die school, dat gaat vast goed komen! Even de laatste loodjes waar je doorheen moet en dan kan je nog genieten voor je terug komt naar ons kikkerlandje.
Geniet er nog van, want het gaat zo snel...

Liefs,

Joon

hey meis

Wat een mooi verhaal weer , jammer van het vriendje .
Maar dan heeft het zo weer moeten zijn hé.

Nou zet hem op met je studie, nog even doorzetten
.
Ik verwacht wel dat je als je terug bent een mop in het spaans kunt vertellen hihihhihih.

geniet ervan en leer ze doei doei

liefs Coby

Ruud Marie José

Ha Milou, zo te lezen heb je je wel vermaakt in je vakantie. Maar om ziek te zijn is natuurlijk geen pretje en al helemaal niet als je daar alleen bent. Maar goed, dat zie je maar weer, alles gaat voorbij en het komt ook weer goed. En nu hard aan de studie!!! Gisteren waren we bij Marieke en die had het nog over jou; o.a. hoe lang het nog duurt voor je terugkomt! Maar voorlopig is het nog niet zover. Maak er nog een paar goede maanden van. Heel veel succes met alles en genieten van alle bijzondere, aparte dingen die je daar meemaakt.
Liefs van ons allemaal

anoniem

je ziet er lekker uit xx anoniem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!