milou-in-mexico.reismee.nl

mijn eerste reisje

Hallo allemaal,

Hier een verhaaltje over mijn eerste reisje wat ik heb gemaakt naar Mexico stad en Teotihuacan. Maar eerst moet ik nog vertellen dat ik een 2e bezoekje aan de tandarts heb gebracht, hij was namelijk weer afgebroken. Vond tijdens de les een stukje kies in mijn kauwgom. Gelukkig heeft de tandarts het kosteloos gemaakt, en tot op heden zit het er nog steeds in. Ben benieuwd hoelang deze het zal volhouden

Wink

Zaterdag ging de wekker om 04.30 super vroeg, want we moesten om 6 uur verzamelen om te vertrekken richting Mexico stad. Helaas gingen we niet met een touringcar, maar 2 kleine busjes, dus slapen tijdens de reis was onmogelijk. Na 5 uur eindelijk aangekomen in de inmens grote stad. Echt niet normaal hoe groot het is. Als eerste zijn we naar het universiteits gedeelte gegaan, wat een beetje saai was. Daarna op naar het hostel, wat maar iets van 30 km rijden was, maar we zaten wel dik 1,5 uur in de auto, wat een drukte in die stad zeg pfff. Bij het hostel aangekomen alles ff uitgepakt en bed op gemaakt en daarna nog een wandelingetje gemaakt in het gedeelte in de buurt. ´s Avonds nog op het dakterras, wat een super mooi uitzicht had over de stad, wat gedronken met wat mensjes. En toen maar gaan slapen in mijn super de luxe stapelbed.

De volgende dag om half 10 vertrokken naar een museum. Wat niet super interessant was (vond ik dan), maar lucky me museumliefhebber (NOT) we gingen naar nog een museum, het nationaal antropologisch museum. Wat zelfs ik de moeite waard vond. Veel over de culturen van Mexico, erg interessant. Daarna nog naar een groot park geweest en een lange wandeling gemaakt naar het kasteel, waar je ook weer een mooi uitzicht had over de stad. Daarna weer terug gegaan naar het hostel. Heerlijk gegeten en daarna nog naar een of ander Mexicaans tentje geweest met Mariachi´s. Niet echt mijn ding, dus met een aantal maar wat eerder naar het hostel gegaan. Waar in onze kamer de hel was losgebarsten, want er was een spinnetje gesignaleerd en de Noorse meisjes durfden niet meer te gan slapen. Whaha ik dacht dat ik erg was, maar het kan dus nog veel erger. Na een half uur toch maar gaan slapen.

Eindelijk was het dan zover, het wachten werd beloond, we gaan naar Teotihuacan (de piramides). Het was een mooie dag super zonnig. We kregen een gids, dus ook nog super interessante dingen gehoord over alles. En samen een wandeling van ongeveer 2 uur gemaakt. Daarna nog ff snel de piramide van de zon beklommen, pff was wel een beklimming. Maar zeker de moeite waard, erg mooi uitzicht daar --> zie foto´s. En toen was het helaas weer tijd om terug naar Guanajuato te gaan. ´s Avonds aangekomen rond half 10, bijna meteen gaan slapen, want het was toch wel een vermoeiend weekendje. Helaas de volgende dag weer college, waar ik totaal geen zin in had. Maar gelukkig hadden we de dag erna alweer vrij, omdat er een of andere activiteiten waren bij de faculteit. Op onze vrije dag zijn we naar San Miguel Allende geweest, een plaatsje verderop (uurtje rijden) want het visum was nog niet in orde, moesten nog een keer terug. Daarna meteen maar ff wat van het plaatsje gezien, wat maar een half uurtje was ofzo omdat het een klein plaatsje was, maar op zich wel gezellig.

Donderdag weer 1 les gevolgd en toen was het alweer weekend, jeah!! Helaas een wat minder weekend want ik werd ziek. Had iets verkeerds gegeten, dus heb vooral de wc gezien en mijn bedje. Het is nu nog steeds niet over, maar hopelijk binnenkort wel. Dus dit is alweer het einde van mijn verhaaltje. Ohja mochten er mensen zijn die wat dan ook willen toesturen (ik heb bijvoorbeelde behoefte aan pannenkoekenmix, ah pindakaas, drop fruit duo's of iets haha) dan is dit mijn adres:

Milou Brand, Alameda 96, Colonia centro 36000, Guanajuato Gto, México

Tot de volgende keer!!!

Liefs en groetjes uit het nog steeds zonnige Guanajuato

Cool

Reacties

Reacties

Puk

Heel vet dat je naar Teotihuacan bent geweest! En ik mis ook mijn Nederlandse eten hahah.. Heel veel beterschap!

Mieke

Hey Miloutje,

Misschien ben je wel ziek omdat je een tekort hebt aan pannenkoekenmix, pindakaas en snoep...
Kun je je daar niet op laten testen als je de volgende keer bij de tandarts bent?!

Ik heb deze week nog aan je gedacht. Had bardienst op woensdagmiddag..... jouw gemis was dus groots ;-)

Geniet van je avonturen!

xx

Leonne

hhihi ah pindakaas! Je bent pas net weg, je moet wel genieten van de mexicaanse specialiteiten ;-) Maar kan me toch voorstellen dat je de drop duo's mist!
Klinkt weer geweldig allemaal!!! Echt super mooi die piramides ook! Nou beterschap en tot horens maar weer.. xxxx

Leonne

trouwens al wat mexicaanse guapo's gespot op valentijnsdag???:D:D

Eline

Ha Milou! leuk om je blog te lezen, een feest van herkenning haha..geniet van alles! x

Veroniek

Hey Milou! Volgens mij vermaak jij je wel daar! Zelfs de tandarts klinkt niet zo erg als het moet zijn! Hoop dat je je snel weer beter voelt en weer piramides kunt beklimmen etc. Als ik nu pannekoekenmix stuur, neem je dan voor Mexicaanse specialiteiten mee? :) X Vero

Ruud Marie José

Je verhalen geven ons wel een vakantiegevoel!! Je eerste reisje heb je al achter de rug. Klinkt allemaal goed. Alhoewel ziek zijn hoort daar natuurlijk niet bij. Maar waarschijnlijk is de ergste narigheid al veleden tijd. Leuk om je adres te hebben. Ik denk alleen wel dat je het toch zonder die pindakaas moet doen. Een kaartje/ briefje behoort wel tot de mogelijkheden. Nou meisje, veel plezier en ook succes daar in dat verre Mexico. Geniet er maar van, doe je best op school en pas goed op jezelf!!!!! Liefs van ons.

Linda!

Hey Milou!
Echt leuk om je verhalen te lezen! Je hebt al veel meegemaakt zeg...de kans zit er in dat ik het weekend van 26/27 feb ff in mexico ben..laat nog wel weten...heel veel plezier nog! Geniet ervan! X Linda!

Anne

Ha drolleke,

Had je stikkie van de vorige x niet gelezen,maar had je ofcourse al gesproken via Skype.. Ik dacht die zet nu nog wel een nieuw verhaaltje erop!! Valt me weer tegen,zeker te druk met je Mexicaantje ;) geniet er lekker van en eet niet te veel gekke dingen en harde dingen anders wordt t weer een rondje tandarts. Daag muppet!!

Big kiss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!